Aisti punk-tunnelmaa Punk Up -näyttelyssä Helsingin kaduilla syyskuussa!

Punkmuseo raottaa arkistojaan! Eri puolilla Helsinkiä syyskuun ajan toteutettavassa näyttelyssä on nähtävillä esimerkiksi valokuvia, t-paitoja ja rotseja, kaikkea sellaista, joka tavalla tai toisella ilmentää punk-kulttuuria. Näitä voit bongailla syyskuun aikana pääasiassa tyhjien liiketilojen ikkunoissa eri puolilta Helsinkiä. Kierrä kaikki, näe kaikki, silloin kun sinulle sopii!

Useat yhdistävät punkin ainoastaan (”hirveään”) musiikkiin, mutta musiikki oli ja on vain yksi osa punk-kulttuuria. Punk-kulttuuri on paljon muutakin. Näyttely tarjoaa mahdollisuuden kurkistaa punk-kultuurin pintaan ja myöskin siitä syvemmälle. Ihmisiin, paikkoihin, aktiviteetteihin. Iloa, surua, ystävyyttä, yhdessä olemista ja yhdessä tekemistä.

Näyttelyn toteutusta on tukenut Helsingin kaupunki. Lopulliset näyttelypaikat julkistetaan vasta syyskuun alussa osoitteessa punkmuseo.fi, sillä käyttöön luvatuissa tiloissa voi tapahtua vielä muutoksia. Uusi vuokralainen voi ottaa ne käyttöönsä tai remontti alkaa tai joku voi ryhtyä kinuamaan rahaa. Kerrottakoon vielä, että näiden sadan taulun lisäksi on joitain bonustauluja paikoissa, joita ei kerrota etukäteen. Nämäkin ovat luvalla. Ehkä.

Näyttelyä ovat tukeneet Areim, Avanto, Heka, HOK-Elanto, Ilmarinen, Lumo, Newsec, Varma, Stupido ja Svart luovuttamalla tilojensa ikkunoita käyttöömme. Tilojen etsinnän yhteydessä kourallinen ei vastannut tiedusteluihin ollenkaan, toinen kourallinen joko kieltäytyi suoraan tai epämääräisten selitysten kautta ja runsaat kymmenen, nämä edellä mainitut tahot, tekivät päätöksensä tukea tätä projektia nopeasti ja innostuneesti, kiitos näille.

Lisätietoja: punk@punkmuseo.fi