Toimintakertomus 2021

Yhdistyksen ensimäinen tilikausi päättyy varsinaisesti vuoden 2022 lopussa, mutta teknisenä (kirjanpito)harjoituksena teimme ”välitilinpäätöksen” sekä ”välitoimintakertomuksen”. Paljon ei ole vielä kerrottavaa, mutta pienestähän kaikki alkaa eli tässä vähän dataa:

Suomen Punkmuseon kannatusyhdistys ry on perustettu 6.11.2021 ja perustamisajankohdasta johtuen toimintakausi on ollut hyvin lyhyt ja toiminta on keskittynyt pääosin yhdistyksen toiminnan kannalta oleellisten ja tärkeiden asioiden toteuttamiseen, kuten yhdistyksen rekisteröintiin ja pankkitilin avaamiseen.

Pankkitilin avaamisen jälkeen päästiin aloittamaan jäsenhankinta. Vuoden 2021 lopussa yhdistyksellä oli 73 jäsentä joista 59 oli maksanut jäsenmaksun vuoden loppuun mennessä (tätä kirjoittaessa jäsenmäärä oli jo yli sadan!).

Kannatusjäseniksi oli liittynyt vuoden loppuun mennessä yksi (1) yritys, Universal Music. Jäsenetuja oli lupautunut yhdistyksen jäsenille tarjoamaan kaksi (2) yritystä, Stupido Market ja Like Kustannus.

Yhdistyksen verkkosivut avattiin osoitteessa punkmuseo.fi. Yhdistys otti myös vastatakseen ramopunk.com-sivuston sisällöstä, joka siirrettiin punkmuseo.fi-sivuston yhteyteen. Ramopunk.com-verkko-osoite on luvattu luovuttaa yhdistyksen haltuun ja hallintaan.

Esineistön arkistointi on aloitettu omeka.net-palvelussa ja vuoden lopussa arkistoituna oli n. 350 esinettä, pääosin valokuvia. Arkistoimista odottavia esineitä on arviolta 1000-1500 kappaletta, koostuen pääosin valokuvista ja kirjeistä.

Vuoden lopussa yhdistyksen taloudellinen tilanne on ollut hyvä, johtuen siitä että aktiivista toimintaa ja sitä kautta kertyviä kuluja ei ole vielä ollut. Tilinpäätös on 1373,80 € ylijäämäinen.

Helsingissä 10.1.2022